0

Middag för åtta

 
 
En av mina kunder var omtänksam nog att ringa mej igår och meddela att Hen fått Vinterkräksjukan (eller misstänkte att det var det iallafall), vilket gjorde att jag fick sluta lite tidigare än vanligt idag. :) Inte roligt när ngn blir sjuk såklart. Men man njuter alltid av att få sluta lite tidigare när man normalt sett jobbar fulla dagar. Så strax efter tre rullade jag in på skolgården för att hämta hem mina skrotungar. Dock är det inte alltid så uppskattat av odjuren som gillar att vara både på dagis och fritids! ;) Det är jag såklart himla glad över, att dom trivs. Vore hemskt annars. En period hade Anton väldigt jobbigt med fritids, det var mycket sjukskrivningar bland ordinarie personal och oengagerade vikarier. Det märktes direkt och ångesten varje dag när man lämnade honom fick nästan hjärtat att brista. Man är ju så låst. Jobba måste vi, finns tyvärr inget alternativ och då är ju omsorg ett måste. Tack och lov rätade det till sig relativt fort och Antons glada humör var tillbaka i ett trollslag.
 
När vi kom hem dröjde det inte länge förrän det knackade på dörren och utanför stod Jimmy och Sebbe, passande nog då jag precis insett att jag behövde åka en sväng till affären. Dom stannade hos barnen medan jag gled iväg och handlade det som behövdes till kvällens mat. Hann också med en snabbis in till pappa och Styvis. Därefter satte jag fart med middagen, Isterbandslåda. En favorit här hemma, inte minst bland oss vuxna, men barnen äter också bra. Det är ett recept taget från Hela Sveriges Husman, en receptbok från ICA som man fick köpa för ett par år sen. Receptet kommer tydligen från en förskola någonstans i Sverige. Och tack vare det receptet har jag omvänt maken som tidigare hävdat att han minsann inte gillar isterband! :) Till lådan serverades rivna morötter och äpple med lite citronsaft och så rödbetor såklart.
 
Jimmy och Sebbe var under matlagningen upptagna med att bygga lego tillsammans med ungarna och det var så gott som knäpptyst på övervåningen(!), det mina vänner, händer inte alltför ofta. Tydligen höll dom på och byggde en maskin av ngt slag, månne om det var en lyftkran, koncentrationen var på topp iallafall. Så jag kunde lugnt laga mat och kolla på dokumentärserien "Making a murderer", är helt inne i den. Så bra! Se den om ni har möjlighet. Handlar om en kille som blir anklagad och dömd för ngt, som han efter 18år i fängelse blir befunnen oskyldig till och vad som sen händer.. *cliffhanger*
 
 
Serier är ju ngt vi slukar här hemma, senaste tiden har vi avklarat ett par stycken;
Black Sails
Penny Dreadful
True detective
The 100
Just nu håller vi på med Bron. Diggar verkligen rollkaraktären Saga Norén. Skulle bli tokig av att ha henne i närheten, men hon är ju så skön! :) 
Väntar med spänning på nya säsonger av House of Cards, Game of Thrones och Orange is the new black. Bland annat. Denna eviga väntan.
 
Har turen att sluta lite tidigare imorgon med. Och nästa vecka är det sportlov, har tagit ledigt ons-fredag och funderar på om jag och barnen ska ta en tripp någonstans, pappan blir tyvärr hemma i såna fall eftersom han jobbar. Vi får se helt enkelt. Östersund hägrar ju om ytterligare ett par veckor och nästa vecka ska bilen in på reparation. Alltid spännande! Dock verkar det som att jag kanske *peppar peppar* klarar mej billigt undan då det varkar vara mekanikerna som gjort ett misstag med min handbroms som blev lagad efter förra årets besiktning  och ändå fick nerslag iår... Håller tummar och tår för det. Bilskrället har kostat lite för mycket det sista året.
 
Dags att sova.
 
 
 
 

Kommentera här: