På väg mot Tallin

Efter att Jimmy åkt till Lek och Buslandet med Elias och Emma hämtat Wilma så packade vi in resterande ungar och mormorn och morfarn i bilen för att påbörja vår Tallinresa. Vi sa sen hejdå till Nelly och Anton utanför Odensbacken och styrde kosan mot Stockholm. Efter ett lunchstop utanför Eskilstuna så var vi framme strax efter två. Vi parkerade bilen på en bevakad parkering ca 10minuter från terminalen och sen knatade vi förväntansfulla mot våran semester...

Tre semesterfirare i bilen på väg mot båten...

Våran Hytt på Victoria. Vi bodde i hytt nummer 9313 på plan 9. Strax efter jag tagit kortet knackade det på dörren..

..och utanför stod en värdinna med en fruktkorg som hon hälsade oss välkomna med. Mycket trevligt, vi hade också en kyl i hytten med läsk, vatten och champagne. Efter det gick vi ner till en bar där vi skålade för våran semester och för en trevlig resa. Gin&tonic för alla utom mej som beställde en Ragnar av en Ragnar. :)

En liten fördrink med snacks innan det var dags att inta julbordet. (Man måste ju värma upp magen)

Styvis svirade om och slappade lite hon med. :)

Mamman själv redo för en "utekväll" inne på båten.

Efter maten var pappa också tvungen att testa våran säng. Vi tog oss sen ner till Starlight lounge där det var ett band som spelade och senare blev det även en danshow.

Efter en skön natts sömn, och en otroligt god frukostbuffé med champagne så la vi till i Tallin. Vi promenixade till hotellet bara för att få reda på att rummen inte var klara än. Så vi checkade in vårt bagage och begav oss till huset brevid. Där var det en marknad med en himla massa av samma saker att se. Pappa och Stefan satte sig efter en stund vid ett bord med en varsin öl och lät mej och Monica irra runt på egen hand. ;) Hittade dock inget jag ville ha, men alltid kul att gå runt och kika lite. När vi kom tillbaks till hotellet upptäckte vi att det blivit ett missförstånd med tiden så vi hade ytterligare en timma att slå ihjäl. Vi tog då en taxi upp i Gamla stan där vi sen åt lunch på "Munga Kelder" (ungefär Munkkällaren). Jättemysigt ställe och väldigt god mat! När vi sen kom ut igen så spöregnade det, utrustade med paraplyer och kapuschonger tog vi oss i rask takt tillbaks till hotellet där vi äntligen kunde checka in. (lägg märke till den smått psykosframkallande mattan:)

Och den fina tavlan ovanför sängen. ;)

Från sängen kunde man tjuvkika lite på den som var på toaletten...

Välkomnade blev vi även här..

Med både champagne och choklad.

Utsikten från vårt fönster. Efter att vi vilat lite så gick vi allesammans ner till badet. Vi bastade varmt och ljummet i de olika bastuarna som fanns. Det var finsk och grekisk och ångbastu och hetbastu och allt vad det hette. Och så fanns det två pooler varav man kunde simma ut i den ena. Lite härligt att ligga i ljummet vatten medans det blåser svinkallt runt huvudet på en och regnet piskar en. :) Efter den simturen simmade vi över till barpoolen och tog varsin drink.

Här ser ni baren där man fick drinkarna och fönstret uppe i vänstra hörnet är vårt. :) Pappa och Monica hade rum ovanför utepoolen.

Efter badet så gjorde vi oss iordning och gick ner till Hotellrestaurangen där vi åt en trerätters. God mat men lite för långt mellan rätterna vi kom inte ut från middagen förrän en bit efter tio. Vi hade bord bokat till åtta. Men gott var det som sagt! och väldans trevligt! :)

Efter ytterligare en god natts sömn vaknade vi upp i ett lite soligare men väldigt blåsigt Tallin. Men det märkte vi inte av förrän efter lunch när vi äntligen kom ut från hotellet, förmiddagen tillbringades nämligen med frukostbuffé, pedikyr för mej, vila för Stefan, och sen även helkroppsmassage för oss alla fyra.

Det var första gången både jag och Stefan fick en riktig masage, men absolut inte sista gången! :) Och inte pedikyr heller för den delen! Helt underbart. Jag tog en Spabehandlig till fötterna vilken bestod av pedikyr, peeling, massage, parrafinkur, insmorning och målning av naglarna. Lovely! :)

Våran dag i Tallin och resan hem får ni i nästa inlägg.