0

När möjlighet ges


Det gäller att passa på heter det ju. :-) Så vi åkte direkt till sjön efter dagis- och fritidshämtning. När vi kom fram till viken lyste solen härligt och vattnet låg stilla och klart. Helt underbart. På ett kick var alla ombytta och nere i vattnet. När värsta badsuget lagt sig så plockade jag fram kvällsmaten, wraps med mangoraja, skinka och sallad. Japp, samma som i fredags. Men vad gör väl det? Ingenting. Så länge barnen äter är jag nöjd. Själv bytte jag ut skinkan mot philadelfiaost. 
Precis när vi skulle börja äta så dök en kompis till Anton upp, Elsa, tillsammans med lillebrorsan Axel och mamma Anna-Birgitta. Som var min lågstadielärare, i Fjugesta. :-) Vi har nu jämngamla barn, Anton och Elsa, och Wilma och Axel. Lite roligt. Vi hann prata lite gamla minnen medan barnen åt och badade. Och mitt i alltihopa kom Joel med lillebrorsan Jonathan och pappa Magnus. Gissa om Anton blev lycklig. ;-)  




De andra gav sig av efter att ha badat klart, men skrotungarna ville stanna lite till. Och medan dom härjade loss i skog och sjö så satte jag mej ner i solstolen och började läsa i Kråkflickan. När klockan slog halvåtta åkte vi hemåt och 20.15 sov mina småstollar gott i sina sängar. 


Kommentera här: