0

Ljuvliga sommarvärme!


Igår bestämde jag och Emma att vi skulle umgås idag, ute i Deje. Men när det nu var strålande sol och sommarvärme så ändrade vi planen till pizzor och bad i Glottra. Toppenbra plan minsann. Så efter en snabbis hem för att byta om och lassa in alla badkläder och handdukar som behövdes så svängde jag förbi pizzan och beställde mat. Hämtade barnen, sladdade in på affären och slet åt mej drickbart, hoppade in på pizzan och plockade upp en kycklingpizza och en greksallad och sen styrde vi kosan mot Glottra. Fick ett mess från svägerska Fia; kvällsdopp i Glottra? Tänk vad man kan tänka lika ibland! :-) ringde upp och talade om att vi redan var på väg och att dom skulle komma så fort dom kunde. 



På plats mötte vi upp Emna, Sonja och Einar som var redo för lite kvällsmat. En slice per barn var vad som hanns med innan dom blev för ivriga och ville i vattnet. Barnen tvekade inte många sekunder innan dom badade med luv och lust. Och efter viss tvekan slängde även jag av mej paltorna och sprang rakt ut i sjön innan jag hann tänka om. ;-) När den första ofrånkomliga chocken lagt sig och jag kunde andas igen så upptäckte jag att det faktiskt var riktigt skönt! Stannade i vattnet i ca tjugo minuter och lekte med barnen. <3 


 
Efter en liten stund fick vi se Ben komma springande, tätt följd av Lily och  sen resten av familjen stormvind.  Spontangrejer blir oftast bäst och väldigt roligt att vi alla tänkte Glottrasjön. Även Ben, Lily och Emmett slängde sig i plurret och pappa Matthias. Själv fortsatte jag bada lite till. 



Efter ytterligare en Kvart kom Fia, Ante, Liam och Love. Badpartyt fortsatte men både Ante och Fia hade visst "glömt" badkläderna hemma. ;-) men jag tror dom blev rätt blöta iallafall :-D Fia hade med sig kaffe och hembakta bullar. Som räckte till alla turligt nog. Och skälv hade jag köpekakor, nya Singoalla med jordgubbs- och rabarbersmak. Helt ok smak även om bullarna såklart slog högst. 


Vilken härlig kväll det blev! Tillsammans med massa härliga barn och fina kompisar. Åh vad jag tankade lyckokänslor. Nu känner jag mej riktigt taggad inför Vårruset imorgon vill jag lova!! 


Kommentera här: