0

Lagom avstånd är bäst!


När jag slutat jobba och hämtat upp skrotungarna så åkte vi bara hem och parkerade bilen, sen gick vi ut på promenad. Alla var ivriga och sprang på neråt skolan och elljusspåret. Precis när vi skulle gå in på spåret så fick jag syn på Therese med barn, så vi ropade och frågade om dom hade bråttom eller om dom ville följa med oss. Och det ville dom. :-) 
Solen sken på under nästan hela promenaden, Nelly gick nästan hela tiden idag med. Kanske satt i vagnen sammanlagt en halv kilometer. Och hon upprepade idag igen att vi inte behövde "Bangen". Elias sprang på lite för snabbt, när vi kommit hela vägen runt fick jag syn på honom efter att han försvunnit ur synhåll innan vi kom till IP. Han var då lite ledsen och vi pratade om att han sprang på lite väl fort och att jag vill att han ska hålla dig såpass nära att han ser mej. Och att det bara är att vända om eftersom vi alltid går samma väg. Mitt lilla hjärta. 💕 

Blåbären har redan kommit ganska långt. Jag kommer ha alldeles blåa barn på promenaderna senare i sommar. 😃 
Liljekonvaljblad i mängder! Tänk vad gott här kommer lukta om 1-2veckor, eller kanske lagom till Morsdag? 
Nelly tog en liten paus när vi kom till IP. 💕 
Anton plockar Harsyra, kepsen han köpte på marken har i princip suttit på skallen sen dess. 😊 
På första bilden syns ett släpspår efter barnen, det var den här rackarn som gjorde det. Anton ville nämligen få med den hem. Eftersom Nelly inte ville åka Bangen så erbjöd jag klumpen skjuts istället. Jag fick syn på den en av dom första gångerna vi gick spåret och blev förälskad. Anton har därefter släpat den en liten bit varje gång. Och nu är den alltså bärgad. 👏 
Självklart lekte vi lite innan vi gick sista biten hemåt. Barnen hade tagit med två fotbollar som det sen sparkades med. 


Nu har vi ätit kvällsmat och barnen håller på att städa övervåningen innan vi ska mysa ner oss i soffan och bara njuta av att det är fredagskväll och att vi har hela helgen framför oss! Imorgon blir det Kosläpp i Berg. 🐮

Kommentera här: