0

Vardagslyx, javisst!

 
Som ni såg i inlägget tidigare så fick jag en middagsinbjudan av en vän idag. Det var Kathy, aka räddande ängeln, som ville laga mat åt oss. Så otroligt skönt att slippa stressa hem med fyra hungriga skrotungar efter en lång arbetsdag. Nu kom vi in hos Kathy, barnen hittade lekkompisar och kycklinggrytan puttrade klart på spisen. Jag slängde ihop en rattatouille med lite pasta till. Och Kathy som inte bara kan göra en sak höll samtidigt på och bakade bröd. Surdegsbröd med solroskärnor som var lagom färdiggräddat när det var dags för mej och K att äta. Lyxigt. Fasiken vad jag uppskattar en sån här gest! Du är underbar Kathy, men det vet du redan. 
 
 
 
 
Nu sitter jag och väntar in att Nelly ska somna, sen ska jag ner och mysa lite med Maria som nyss tassade in. :-) 

Kommentera här: