0

Spontantrippen

För två veckor sen så fick jag ett infall efter att ha pratat lite med Anna. Forsblad på fejjan. På fredagskvällen bestämdes det att jag och barnen skulle åka ner till Uddevalla över dagen för att äta lunch hos Anna och hennes familj och även passa på att krama lite på mormor Pussie. :) Ibland måste man göra sånt bara för att det är så kul.

Så under kvällen packade jag iordning bilen medan barnen hade fredagsmys och sedan sov. Regnkläder, skötväskor, vagn, matstol, förberedde matsäck och la in filtar till barnen.

Vid sju på morgon startade vi resan efter att ha fått reda på att det skulle vara en barnloppis i Uddevalla under dagen, med start vid tio. Strax utanför Mariestad, vid Sandbäcken, stannade vi för frukost och barnen fick en chans att springa av sig litegrann. Mamman passade mest på att sträcka ut sig lite. Därefter fortsatte vi färden och barnen tyckte nog att bron i Trollhättan var det häftigaste på hela resan. :)

Strax efter tio rullade vi in i Uddevalla och ungefär samtidigt hade Nelly fått nog av bilåka och kräktes ner sig själv. :( Så när vi parkerade vid museet så var det bara att börja med sanering av barn och bilstol. Tack och lov kom mormor Pussie precis så jag fick hjälp. För ovanlighetens skull så var det en väldigt solig dag, mysigt när man ska vistas ute, mindre mysigt när det blivit kräk i bilen...

Iallafall så gick vi upp på stan, mötte upp Anna och strosade runt bland alla stånd med barnsaker för billig penning. Anton köpte ben-, armbågs-, och knäskydd. Wilma hittade en lite docka med tillbehör till och Elias köpte sig en turtles. :) Själv hittade jag lite kläder till Nelly, barnböcker, två spel och en bondgård. Allt till det fashionabla priset av 260kr. :) Man bara måste älska loppisar. 10 böcker för 50kr, inte ens i närheten av priset för EN ny bok.

När vi var klara med loppandet så åkte vi vidare hem till Anna där det bjöds på sol, skratt, spaghetti och köttfärssås, studsmatta, kladdkaka, crossåkning och toaletthumor. :) Tänk vad kul det är att bara umgås helt kravlöst sådär en solig lördag i augusti. Vi fick se deras husutbygge, jag fick laga mat med min vän, barnen fick leka och springa bäst dom ville, hur skönt som helst.

När dagen blev eftermiddag åkte vi tillbaka till Uddevalla för att umgås lite mer med mormorn, vi tog en lagom promenad genom området där vi bodde när jag var liten (mamma bor där fortfarande) och stannade till vid dom lekplatser vi passerade (planen var att låta barnen leka sig trötta inför bilresan hem) totalt blev det fem stycken. :) Vi klättrade i klätterställningar, åkte rutschkana, gungade, åkte linbana och snurrade i snurrgrejor. :) Jag hade minst lika kul som barnen.

När klockan slog sex kramade vi mormorn hejdå och styrde kosan hemåt. Kvällsmaten åt vi på McDonkan i Trollhättan. Därefter somnade barnen en efter en och efter en halvtimma sov hela högen. :) Jag fick stanna vid rattugglan för tankning och inhandling av en pepsi. Sen åkte vi vidare i regnet och vid halvelva parkerade jag bilen på våran garageuppfart.

En helt underbar dag hade vi! :)

Kommentera här: