0

Jam jam!

 
 
 

Tänk vad konstigt egentligen, för ett år sen så avskydde jag både champinjoner och vitlök och nuförtiden så kan jag fantisera om en cappriciosa med massor av svamp på (och lök och svarta oliver). Och så gör jag en jäkligt god tzatziki som jag sen vräker i mej av. Och använder vitlök i både grytor, köttfärssås och div andra pastasåser.

Dessutom dricker jag kaffe som aldrig förr. Det liksom ingår i nya jobbet. Känns taskigt att säga nej när en kund vill dricka en kopp (kaffe är ju en social dryck och det kanske är dagens enda chans för kunden att få dricka kaffe med någon). Jag kräver dock både en ansenlig mängd mjölk och en sockerbit (eller två beroende på koppens/muggens strl)

Som om inte allt detta vore nog så har jag nu börjat äta lax! Som jag verkligen inte ens ville smaka på fram till i somras. Bara lukten fick det att vända sig i magen på mej. Men när vi kom upp till Magda i somras så bjöd hon på lax första kvällen. Och det kändes lite pinsamt att krångla. Så jag överlade med mitt jag och förklarade att du är en vuxen människa, dags att visa det nu! Var en duktig Fia och prova. Sagt och gjort, jag saltade flitigt och gav mig i kast med laxen. Efter ett par tuggor smakade det faktiskt riktigt bra och jag tog t.om en andra portion. :) Sen har jag gjort olika laxvarianter här hemma och fasiken, det smakar inte helt oävet.

Jag kanske håller på och blir tokig?!

 
 
 

Kommentera här: