1

För första gången!






Idag fick Nelly prova gröt för första gången. :) Jag tror faktiskt att hon gillade det. Litegrann iallafall. Hon fortsatte gapa och kämpade på för att få lite att stanna kvar i munnen, så tog hon tag i pappans hand och ville ha mer. Nöjd och glad och full i grötkladd blev hon. Och efteråt fick hon amma.

Nu ikväll fick hon även lite ersättning. Ca 60ml åt hon. Ska bli spännande att se hur hon nu sover inatt. Nätterna har blivit lite besvärliga de sista dagarna och jag tror helt enkelt att det beror på att hon behöver lite mer än jag kan erbjuda. Men eftersom femmånadersdagen närmar sig med stormsteg så känns det faktiskt helt ok. Och jag kommer inte sluta amma, Utan vi kör på och kör smakportioner vid sidan av.

Mammas fina skrotunge. ♥

Kommentarer:

1 Vilddjuren:

skriven

Sv: Mmm, liten börjar bli stor. Imorrn börjar allvaret ^^ Håller tummar och tår att man kan lämna henne där utan skrik och tårar. Tror inte mitt mamma hjärta skulle klara det. Även trots vetskapen att hon nog tystnar snart efter jag åkt.



Lilla Nelly börjar bli stor hon med. Grötdags, mumms! :D

Kommentera här: