1

Gamla Bettan.

Vid halvtio på förmiddagen fick jag det efterlängtade samtalet. Bettan var lagad och klar för avhämtning! Vilken lycka. Visst jag sticker inte under stol med att det var kul med en "ny" bil. Men det invanda är det bästa. :) Och hon var så fin när jag kom till Rejmes, stod i solen och blänkte och åmade sig för fullt. Som att hon visste att jag var på väg. Jag kände mej nyförälskad. Och när jag sen fick sätta mej på förarplatsen, känna motorn spinna och njuta av den ljusa klädseln, och välputsade fälgarna då var lyckan total. Att dom skött om henne bra syntes lång väg, varenda millimeter var dammsugen och torkad. Både utvändigt och invändigt. Inte undra på att hon såg så välmående ut med ny vindruta och halva karossen nylackad. Ingen förtjänar det mer än min gamla Bettan. Hon som såg till att vi klarade oss utan en skråma när älgen traskade upp på vägen Hon t.o.m såg till att vi kom in till akuten, trots att hon var den som tagit värsta smällen, innan hon drog en tung suck och rullade in på skadeverskaden.

Så tack Mr Diesel för den här tiden. Det var en fröjd att köra dej. 
 Och Bettan, välkommen hem! ♥
Det har varit 7 långa veckor utan dej....

Kommentarer:

1 Sofia:

skriven

Hahaha!! Du är bra rolig du:)

Kommentera här: