0

Midsommardagen.

Igåreftermiddag åkte vi som jag skrev i det förra inlägget till Kilsmo. Det blev inget badande, det var lite halvdant väder och blåste rätt rejält mellan varven, så det får vänta till en annan dag istället. Men det blev ordentligt med bus och lek för barnen och tid att umgås för oss vuxna. :)

Vi startade med lunch när vi kom dit, det var en kycklingsås med pasta till, hur gott som helst. Alla åt sig ordentligt mätta. Till eftermiddagsfika fick vi sen en rabarberpaj som herrn i huset bakat. Sååå gott! Den kommer jag att kräva fler gånger! ;)
Till middag blev det sen grillat, det var karré, paprika, lök, majs, halloumi, min potatissallad, chilibearnaise, Jojos färska vitkålssallad och baguetter. Jag åt så jag åt så jag åt. Jag älskar verkligen när man äter mat med mycket tillbehör, blir alldeles lycklig när jag ser hur fin tallriken blir. Och jag hittade en jämlike i Fredrik, han satt också och myste när han plockat sin tallrik full såg jag! :)

Det sista vi åt på kvällen sen var jordgubbsmousse, med en klick grädde och skivade jordgubbar. Det smaskade vi på efter vi lagt barnen, elakt va? :) Men dom hade fått i sig så mycket och klockan blev ganska mycket så det var viktigare att dom fick sova.

Strax före tolv bröt vi sen upp och begav oss hemåt. Vid ettiden var alla lagda och sov i det Granstedtska hemmet. Nöjda mätta och belåtna efter en jättehärlig dag!
Tack så hemskt mycket familjen Norberg! ♥


Fina TokTheo. ♥

Minsta Jeppeboy ♥

Allra finaste...

Full fart i köket.

Så söta, blivande par? ;)







Grillmäster själv! :)

Två grillmästare, det kan ju inte bli annat än bra! ;)

På språng.





Till bords.









På väg till Brevens Bruk, kullen, för midsommarfirande..


Kommentera här: