1

Volbeat

 
igårkväll var det äntligen dags för konsert! Volbeat på Friends arena. Förbanden hette Amporphis (finskt death metal om jag fattade rätt) och Breaking Benjamin, ett amerikanskt band. Båda var helt ok, men kanske inga jag kommer grotta ner mig nåt vidare i. ;) Det var jag, Stefan och Blomman som var iväg. Drog från stan vid tvåtiden och var på plats strax efter fem.började med att köpa oss lite konsertminne, Stefan köpte en keps, jag tog ett linne och Blomman slog till på en tisha. Därefter gick vi in på Mall of Scandinavia där vi satsade på kön utanför O´Learys, visade sig vara buffé med allt möjligt gott att välja på. Där blev vi sittande två timmar innan vi sen drog oss mot arenan.
Vi hade biljetter til "Golden Cirkel", alltså ståplats längst fram vid scenen. Stod riktigt bra och såg allt som hände. Men man blir rätt mör i benen efter ett par timmar! Bara att inse att man inte är ngn ungdom längre. ;) Nästa konsert (Helloween) har vi tack och lov sittplatser! Och hotellnatt. :) Men absolut kul att få vara med där framme! Lyckades fånga plektrum som Michael Poulsen kastade ut och även en av gittaristerna i Breaking Benjamin. Lite otippat. Och Anton blev glad.
 
 
Kändes som att ha två livvakter med sig när jag stod framför maken och Micke, båda långa och grova, så man stod rätt tryggt kan man säga. ;) Inga knuffande här inte!
 
Lite bilder från scenen då;
 
 
 
 
 
 
Är så himla kul att komma iväg på tu man hand och bara vara!
 
Var hemma strax före tre, och då var man rätt mör kan jag säga! Tar på krafterna att dansa och skrika sig hes och därefter köra i mörker och regn ett par timmar! Men så värt det. Gör om det närsomhelst. ;)

Kommentarer:

1 Christin:

skriven

Ser ut som en mycket rolig kväll!

Kommentera här: