0

Liseberg


Så anlände vi på hotellet, jättefint rum på femte våningen med en stor dubbelsäng. Vi gjorde oss iordning och gick ner till bussen. Efter lite strul med att fixa sms-biljetter så fick vi betala med kort istället. 


Första åket blev Balder. Ca 50minuters kö. Var bara att inse att det skulle bli köa den hör dagen då det var hur mycket folk som helst. Men men, vad hör väl det när man har sällskap. :-) herregud vad det pirrade i magen! Tror jag har blivit lite mer räddhågsen på äldre dar. ;-) men det är ju så himla kul!!! 

Sen blev det en hissnande tur i Spinrock. Jäklar i gatan vilket sug i magen. Var tvungen att blunda lite emellanåt. ;-) 


Därefter tog vi en tur in på Hotell Gasten. Ett måste när man är på Nöjespark. Efter att en tjej med din mamma bangat ur så hamnade jag först! Tack för den Jossi. :-/ Jag med tusen skräckfilmer i bagaget såg mej noga om vid varje Jörn kan jag säga! Blev trots det halvt ihjälskrämd ett par gånger. Jaja, adrenalinet gjorde att man gick upp värmen lite. Och kaffekoppen (lattekoppen) efteråt gav en extraskjuts den med. :-) 

Sen var det dags för den jag sett mest fram emot. Nämligen atmospheare. Ni vet fritt fall från lisebergstornet..... Alltså Gud vad högt det var!!!!! Trodde jag skulle pinka ner mej dom sekunderna innan det släpper. Sen minns jag knappt något. Tror att jag kanske skrek litegrann.... Och eventuellt blundade jag och höll i mig så knogarna vitnade.... 

Karusellen därefter var ungefär lika hemsk (härlig, underbar), uppswinget. Min nemesis. Den som fick mej att storböla för fem år sen. Med en bror på var sida. Gick bättre den här gången. Men hu vad läskig den är! Sen tog vi en sväng i virvelvinden och så gick vi och åt kvällsmat innan jag testade på ytterligare en nyhet, för mej, nämligen Hanghai. Den var lagom och gav lite lagom koll i magen. :-)  därefter avslutade vi kvällen med en raggartur i Jukeboxen. 




På väg mot bussen kollad vi in Gothia towers och upptäckte en pool högt däruppe. Nästa gång ska vi bo där! ;-) bussen hem, efter ett bussbyte då bussen gick sönder. Lite snack, en lååång skön dusch i upptiningssyfte då vi halvt om halvt frös ihjäl under kvällen och sen slocknade jag som en klubbad säl ( usch vilket hemskt uttryck!). Vaknade vid halvnio av att Jossi smög in i rummet. :-) 
          

När jag vaknat till så tog vi oss ner till matsalen för långfrukost med allt möjligt gott. Konstigt, jag som aldrig äter frukost blir riktigt hungrig på hotell. :-) efteråt slappade vi på rummet tills det var dags för utcheck. Hemåt, och lite shopping på Mega och Ikea innan Jossi släppte av mig hemma. 



Jag har haft så himla kul i helgen. Hoppas vi får fler tillfällen att resa ihop Jossi! Och ett stort tack till Johnny ( Jossie pappa) som bjöd oss på hotellvistelsen! Så himla snällt. 

Kommentera här: