0

Min lilla sjukling ♥

 
 
 
 
Jaha, det räckte med att jag skrev om att Nelly haft feber så var vi där igen. :( Dom ringde från dagis vid halvtre, precis när jag skulle börja hos dagens sista kund. Så det var bara att förklara läget och börja resan hemåt. Var på fel sida av Örebro så det tog nästan en timma att komma hem. Men Lilla Hjärtat satt inne på dagis och verkade inte alltför lidande. ♥ Mötte två andra mammor som har sina barn på ett av dom andra dagisarna i byn som också blivit uppringda för febriga barn. Så det verkar fortfarande gå runt alltså. :( Jaja, finns värre saker än feber... *peppar peppar* Hörde att magsjukor redan börjat gå, det vill jag gärna slippa ett tag till. Har inga förhoppningar om att slippa det helt och hållet. Men som sagt, ett tag till hoppas jag på att vi klara oss från det.
 
Svärmor är snäll och ställer upp som barnvakt åt Nellan imorgon, som det verkar just nu så är jag ledig på fredag. Och annars kanske faran är över för pluttan. Så hon kan gå om det behövs, annars löser vi det då. Sen kommer ju pappan hem på kvällen, så nästa vecka får dom vara sjuka bäst dom vill ungarna. ;) *peppar peppar igen*
 
Känns skönt att jag iallafall har ett jobb som är någorlunda flexibelt så man kan byta dagar med kunderna om det krisar ordentligt. och att jag har fina människor runt mej som hjälper till om det behövs. Kan inte nog poängtera hur mycket det uppskattas. Förra veckan hade Matthias och Kathy Anton och Wilma en dag när dom båda varit dåliga och behövde en lugn hemmadag när jag behövde jobba. Sen tog jag Lily när dagis och fritids var stängt i måndags. Tjänster och gentjänster is the shit! :)
 
 
 
 
 

Kommentera här: