2

Pappersväggar och Charta77

Satt och tittade på "10år med Rapsody in rock", men benen bara ville springa med mej, så jag gav upp och gick in i en dusch istället. Stefan är uppe i Fellingsbro för att skjuta sig en gris. Själv är jag rastlös, lite uttråkad och mycket trött.

Läste ut "En hjärtformad ask" igår förresten. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Från början tyckte jag att den var väldigt otäck, men efterhand utvecklades den till en B-skräckis tyckte jag. Jag "såg" boken som den film den kanske blir en gång.  Nja, var inte så imponerad av den.
Och nu vet jag inte alls vad jag ska läsa. Något förslag? Är öppen för det mesta.
Under tiden som jag funderar på det så ska jag läsa de sista novellerna i John Ajvide Lindqvists "Pappersväggar" som jag och Stefan fick av Elin och Johan när dom var här i påskas, fick även en blandCD "Love is in the air". Sånt är alltid kul.:) Elin hade dille på blandband när vi var i tonåren, mest med punk. Iaf var det såna jag fick, ett med en döskalle på, Charta77 var med vet jag, resten är dimmigt. Tänk vad man minns, och inte.

Imorgon är det 1maj, vilket innebär Godegård för mej,om snoret släpper taget litegrann, har känts ganska bra idag, fram till sen eftermiddag kväll, då det blev ganska snorigt igen. Så om jag åker på förmiddagen så borde det vara ok! :) Stefan och barnen ska leka i Ilvanbo, Stefan ska baka snus med sin bror. Dom har köpt en sats med det som behövs för att göra eget snus och ska prova sin lycka imorgon alltså. Satsen kostade 200kr/skalle, och ska tydligen bli en himlans massa snus, så det vore ju mer ekonomiskt. Men trevligare om han helt enkelt slutade.

Godnatt

Kommentarer:

1 Magda:

skriven

Ta en titt i min boktipskategori. :)

2 Magda:

skriven

Jag ska lägga upp fler recept så småningom. När jag kommer på något gott. Och jag ska bli SÅ mycket bättre på att veckohandla och göra veckomenyer efter att vi flyttat! :) Ska sno några av dina recept också tänkte jag. :)

Kommentera här: