1

Mammans dag

I söndags var det dags att fira alla underbara, fantastiska mammor. Samtidigt var det dags att säga hejdå till mormor Pussie, som varit hos oss den senaste veckan. Vemodigt. När jag hoppade in på Blomsterhörnan för att köpa blommor till mamma och svärmor så fick jag syn på en vacker trestänglad orkidée i butiken. När jag sen en timma senare kom hem stod just denna på köksbordet. :-) Anton deklarerade stolt att det var han som valt blomma. Vi har tydligen samma smak hjälten och jag. <3

Efter att ha vinkat av mormor Pussie då åkte vi ut till sväronen och uppvaktade svärmorskan. Rang svärfar på vägen ut för att försäkra mig om att han skulle ha med sig en tårta, från kondis, till fikat. Jag har bra pli på honom visade det sig när han lydigt dök upp med en rosa marsipantårta lagom till kaffet puttrat klart. :-)

Därefter var det dags för pappan att packa ihop sig inför norgeresan. Så vi for hemåt och sen vidare in till stan. Vi andra hoppade in på Maxi för lite frukosthandling och sen åkte vi hem, åt kvällsmat, duschade och så blev barnen lagda en stund innan Martina dök upp för lite pussling.

En härlig söndag helt enkelt. Och en härlig morsdag.

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Sv: Haha visst det var något! Det var uppskattat och redan pusslat ett par gånger :) Ja du hade det bra! :)

Kommentera här: