1

Hittepå och äventyr

I måndagsmorse så klagade både Anton och Wilma på huvudvärk. Ingen av dom ville äta frukost och efter ett tag blev jag fundersam på om ngt faktiskt var fel. Så jag ringde och sjukanmälde dom. När jag talade om för dom att vi skulle vara hemma fick Wilma världens utbrott, för hon ville minsann till dagis! Förklarade för henne att om hon säger till mej att hon mår dåligt så tror jag ju på det och vill ha henne hemma. Hon skrek och gormade och bar sig åt a'la femåring. Skitjobbigt rent ut sagt.

Dagen innan hade jag bestämt med Kathy att träffas på eftermiddagen när jag jobbat klart. Så jag ringde för att se om vi kunde ses tidigare. Det var en skitsur Donna på andra sidan tråden. Vi bestämde oss för att muntra upp varann och låta barnen härja loss. :-) efter förmiddagslek och vila för Nordenflychts så tog jag med allihopa på äventyr. Jag sa åt Kathy att packa ombyte till barnen och vara redo halvtvå. Sen åkte jag hem med barnen och fixade mellis att ta med. Rullsmörgåsar (med skinka och pepparrotsost) (som barnen för övrigt inte uppskattade alls sen) och en fruktsallad. Kokade t.o m kaffe till oss av större modell. Sen åkte vi och hämtade upp familjen N och styrde kosan mot Lekeberg och Riseberga klosterruin. :-)

Familjen N hade aldrig varit där, så det var kul att gå visa mina gamla hemtrakter. Barnen rusade hit och dit och K njöt av vidderna. Mellis avnjöts i skuggan från den enda väggen som står kvar i ruinen. Solen sken mot oss hela eftermiddagen trots stora moln i fjärran. Hemvägen gick över Ägelsta där jag bodde som knodd. Vi åkte varsin bil (för många barn för en bil) så jag hade K i luren under tiden för en guidning genom min barndomsby. Riktigt mysigt.

Dagen avslutades sen hemma hos K där vi åt tacos till kvällsmat.

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Härligt! :) Något sur Elias ser ut då ;)

Kommentera här: