1

Feber och magsjuka

 
 
 

Igårkväll jobbade jag sent, så Jimmy passade barnen och allesammans sov när jag kom hem. En timma senare, vid niotiden ungefär, så vaknade Elias och var ledsen. När jag tog upp honom i famnen kände jag att han var varm, 39,9ºc visade tempen. :( Visste att det inte fanns möjlighet till barnvakt idag så jag började förbereda för vab så gott jag kunde (förvarna Camilla som skulle vara först på kontoret, och göra upp en plan för mina kunder idag).


Kathy var snäll och tog med Anton, Wilma och Nelly till dagis och fritids på väg till jobbet så jag kunde stanna inne md Elias. En timma senare ringer dom från dagis, Nelly hade kräkts efter frukosten. :( Hoppet levde ngn halvtimma efter att jag fick hem henne, kanske, kanske kunde det vara allt slem från förkylningen som ställt till det? Men icke då, en timma och ngn liter kräk senare är det bara att inse att magsjukan anlänt. Hon sover just nu gott efter kräk, bad och lite mys. Hoppas verkligen att vi får en lindrig variant som snart flyr sin kos!!

 

Elias har fortfarande lite feber, dock inte lika hög. Men han sitter nöjd i soffan och tittar på Herkules, igen och igen och en gång till ungefär. :) Han har fått dille på den och man hör hur han pratar med i replikerna. :) tänk vad dom får favoriter, för ngt år sen var han helt fast i filmen Trassel. Han ville se den jämt, sen avlöstes den av Draktränaren och nu är det alltså en gammal klassiker som gäller. :) Jag köpte hem Hotell Transylvanien häromdagen, får nog bli lite torsdagsmys med den ikväll. ♥

 

Mina fina skrotungar ♥ Tur att våran pappan kommer hem i eftermiddag!

 
 
 

Kommentarer:

1 Emma. G:

skriven

Åter igen KRYA PÅ ER <3

Kommentera här: