1

Ni finns i mitt hjärta

 
 
 
 
 
Var och tittade till gammelfarmor och gammelfarfars grav idag, var på promenad med en kund. Kändes fint att se solen skina över stenen. Jag känner dock inget större behov av att besöka en gravsten. Minnena finns i mitt hjärta och jag känner mej alltid nära gammelfarmor, framförallt. Rätt som det är väller minnen fram eller så får jag bara en känsla av att hon är nära. En doft, ett ljud eller en tanke. Jag vill gärna tro att hon har koll på oss någonstans ifrån. Och det känns tryggt. Jag tror att farmor är en av anledningarna till att jag blev att jobba med äldre. Jag ser henne i många av mina kunder och det gör att jag vill se till att dom har det så bra som möjligt.
 
Det dåliga samvetet över dom alltför glesa besöken mot slutet gnager ständigt i mig. Tänk om man kunde få spola tillbaka och förstå hur mycket man skulle komma att ångra att man inte tog sig tiden att umgås. Är så lycklig över att både hon och farfar fanns med i mitt liv så länge. ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 emma:

skriven

<3

Kommentera här: