0

Ladies night 2012

 
 
 

Igår var det äntligen dags för årets show, och heltaggad åkte jag hem till jossi för lite piff, fix och förfesten. :) vid sex skjutsade Lennie in oss, Sandra och Atina till stan för middag på Efesos, väl där mötte vi upp Sandras systrar, Pernilla och en vän till henne. Det blev kycklingspett med klyftpotatis för min del och en staropramen att skölja ner maten med. Därefter gick vi ner till Conventum för att vänta in showstarten. Vi hann lagom med att gå på toaletten och beställa i baren innan det drog igång.

Jag var innan ganska skeptiskt till Magnus Ugglas medverkan, men herregud vilken enertainer!! Märks att han hållet på ett tag. ;) Och snacka om att bjuda på sig själv (han struttade bl.a runt i en svart, kort paljettklänning och sjöng om att han ville byta kön). Vi stod upp i varenda låt och sjöng med liv och lust. :) Hasse Brontén däremot lämnade inget direkt avtryck även om han hade en ganska rolig sketch om anledningen till att han slutade som polis (det var polisens vintermössa som fick honom att sluta). Men den stora behållningen med numret var när dansarna joinade honom lagom avklädda. ;)

Efter showen drog tjejligan ner till Harrys,eller fem av åtta iallafall. Förra året gick vi på Strumpis, kände ganska snart att man var för gammal där. Harrys var betydligt bättre. Dansade loss till Daniel, från Skilda världar, som var DJ. Det var en salig blandning mellan 80-tal, 90-tal och nya låtar. Vid ettaget styrde vi kosan hemåt. Tror jag blev lite åksjuk på vägen hem då jag vart tvungen att kasta upp. Men trots det var det en helt underbart kul kväll!!

Sov sen över hos Jossi, sov till halvtolv idag och fick då frukosten serverad innan Martina hämtade upp mej för hemfärd. Därefter hämtade jag hem alla fina skrotungar.

Tack Jossi för en skitkul present!!

 
 
 

Kommentera här: