0

Både ock

 
 
 
 
Det händer både roliga och tråkiga saker i Lillebrors liv just nu.
 
Det stora och väldigt roliga är att han slutat med blöjan nästan helt och hållet! Dagtid är han alltid utan och han vill väldigt gärna på natten md. Men tyvärr är olyckan ofta framme då. Så vi försöker truga lite med blöjan då (även om det tar emot när han så gärna vill vara utan själv). Men det löser sig nog snart det också. Han deklarerar gärna själv att han är en stor kille nu som kissar på toaletten. Han sköter sig bra själv också och kommer oftast ihåg att gå, ibland i lek ser man att det är dags och får påminna lite. Nästan direkt när han dumpade blöjan så började han också göra nummer två på toaletten, dock utan att säga till. ;) Han kom bara ut och talade om att han gjort det. När jag sa att han ska säga till så jag kan hjälpa honom att torka tittade han bara på mej och sa; Men jag torkar ju själv mamma. :)
 
Lilleman har också gått över på stora sidan på dagis (mycket stora hemma nu kan jag lova!) Och man ser att han trivs bra, dels med fröknarna och dels med att vara på samma sida som Wilma. Han pratar mycket om vad dom gör och vad som händer (och vilka hans kompisar är) och har kommit in i fasen där han inte vill åka hem, mamma kommer och stör! :) Vilket jag bara är glad över efter en del kämpigheter med lämning i våras. ♥
 
Han pratar så mycket här hemma, och det kommer många klokligheter ur hans mun. Och tokigheter! ;) Som när jag häromkvällen ville sätta på en blöja (under kalsongerna såklart så den inte skulle synas) och han säger; Men mamma, jag loooovar att inte kissa (det hade redan inträffat två olyckor den kvällen/natten), faktiskt! Då är det lite svårt att fortsätta tjata vill jag lova!
 
Det mindre roliga var att dom på sista tandläkarbesöket upptäckte ett hål i den innersta kindtanden på vänster sida i nederkäken. :( Så nu blir det övning hos tandsköterskan innan hålet ska lagas. Tänderna såg välskötta och borstade ut hade hon sagt (det var Stefan som var med) men ngt är ändå galet när man fått ett hål. Man såg också en emaljförändring på kindtanden på andra sidan. Så nu gäller det att vara vaksamma och ännu mer nogranna med tandborstningen. Kindtänderna sitter tills man är någonstans 11-13år, därför kan man inte bara låta hålet vara trots att det är en kindtand tyvärr. Så håll nu alla tummar och tår för att det går bra och att vi slipper fler hål.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: