3

Rikards trettioårsfest

 
Tack Emma och Rikard för en skitkul kväll! Hoppas vi kan göra det minst lika bra den 14e!! :)
 
 
I lördags så var det då äntligen dags att fira Svågerns trettioårsdag med fest i Folkets Hus. Han fyllde nämligen redan i januari, men avvaktade tills nu med att ha sin fest. jaja, den som väntar på ngt gott. ;)
 
Det började vid fyra på eftermiddagen, och när alla samlats så dukades maten fram. Det serverades potatisgratänger, marinerad kall fläskfilé, sallad och bröd. Hur gott som helst! det var en repris av Emma och Rikards bröllopsmat. :) Till maten kunde man välja vin, öl eller alkoholfritt. Jag tog ett glas vitt vin, Tre apor. Det föll mej i smaken ordentligt, och ska nog inhandlas en flaska av så småningom.
 
Jag och Stefan gick på festen själva, barnen fick vara hemma med Morbror Jimmy, med oss hade vi istället Stefan jobbarkompis Thomas. En mycket trevlig prick. ;) Efter maten så gick några av oss ner till lekparken vid vårt dagis. Liam och bella ville testa gården så att säga. :) Där satt vi sen ngn timma innan regnet brakade loss. Skönt att få lite luft och svalka, då det blir rätt så varmt med en massa folk i samma lokal.
 
När vi kom tillbaks så var det dags för fika. Det var marinerade jordgubbar med yoghurt(?), tror jag iallafall. Alltså jordgubbarna är jag säker på. Får helt enkelt fråga Emma, eftersom jag glömde bort att göra det då! ;) Det var hur som helst väldigt gott!
 
Efter fikat droppade en del folk kvar, men vi som stannade hade en skitkul kväll med drinkar, dans, snacks och massor av umgänge. :) Filmade när en hoper karlar var uppe på dansgolvet, men har tyvärr blivit belagd med visningsförbud. ;) Roligt såg dom ut att ha iallafall. Själv delade jag en flaska Marinella med Anna, trevlans värre. Så trevligt att jag minsann tyckte att hon kunde komma på Våran fest om två veckor och köra en repris då! ;)
 
Runt halvett, efter en nattvickning knallade vi tre gringos hem, jag utan skor. Dansade visst sönder dom under kvällen det måste väl iallafall vara ett tecken på att man haft en skitkul kväll. ;)
 
Pass Opp! Nu blir´e bilder.
 
 
 
''
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 emma:

skriven

Tack själva :) visst ska vi ha minst sagt lika kul den 14 :).det var creme fraiche med vanilj och florsocker.
visst är tre apor gott!!? Gillar det väldigt mycket. det tråkiga är att det finns bara på bag in box.

2 Linnea:

skriven

Festen var kanon lyckad!

3 anna:

skriven

klart jag kommer den 14:e!!!! ska bli kul.

Kommentera här: