1

Litet torsdagkalas med övernattning


Idag hade vi Wilmas andra kalas, ett litet torsdagskalas med Josse, Tindra och Engla, som kom i sina fina prickiga klänningar. Med sig hade dom såklart paket. :) I paketet låg det en målarbok, en pusselbok, ett set med halsband, ring och hårklämmor. Och så fick hon massor med pärlor. I bra storlek ska tilläggas.



Innan vi fikade så fick barnen mellis, och efter melliset så fikade vi. ;) På marängsviss. Så våldsamt gott i all enkelhet. Det är nämligen så att det här var en väldigt svårbokat kalas då vi inte kunnat hitta någon bra lucka när alla var lediga samtidigt. Så igårkväll ringde Josse och avbokade tisdagen när vi egentligen skulle ses, och så upptäckte vi att det funkade idag. Men eftersom det blev lite snabba bud och min förmiddag var uppbokad så fick det bli ett kalas utan tårta (det kommer för övrigt de flesta av Wilmas kalas bli).

Tjejorna äter och glufsar på varsin smörgås, Tindra till vänster och Engla alltså till höger. Lika men ändå olika eller tvärtom. ♥

Det var svårt att få tjejerna att le, så jag fick fota mamma Josse lite så hon kunde visa hur man gjorde. Josse som har det finaste leendet. ♥


Nu när det ville sig så illa att vi inte bjöd på tårta tänkte jag att jag kunde väga upp det lite med en övernattning så Josse fick åka hem utan sina döttrar, då dom nu ligger uppe hos Anton och Wilma och snusar. ♥ Efter att ha busat och lekt hela eftermiddagen och kvällen, med undantag för när jag tvingade ner dom för mat och sen också var så elak och tvingade dom att städa! ;) Skönt att se att fler än mina barn gnisslar över sånt. Annars har kvällen flutit på och imorgon bär det av med töserna hem till Josse där vi blivit lovade lunch också.

Som om inte detta vore en tillräckligt bra dag så har jag också hunnit med en storhandling inför helgen på Willys, med Nelly och därefter fick jag ett nödsamtal från Kathy som var uttråkad. "Kom hit på en kopp kaffe"-samtal kan man också kalla det, Sagt och gjort, hon ropade och jag ilade, kom fram alldeles lagom till lunchen minsann. Tackotack för den, och kaffet. Sen tyckte jag lite synd om sötnosen Emmett som hade lite feber och var himlans trött, så jag lät Kathy slippa gå och hämta Lily och Ben, med Emmett i vagn, i snörusket.  Jag lämnade Nelly hos henne en stund istället och åkte ner och hämtade alla ungarna på dagis och körde hem hennes två innan vi for hemåt för stundande lilla torsdagskalas.

Kommentarer:

1 jossi:

skriven

vilka kort på tjejerna <3 samma miner minsann =) mindre smikrande kort på mamman dock...

Kommentera här: