1

Kvällsfika

Ikväll kom Anna ner för en kvällsfika som vi bokade in för ett par dagar sen. Hon hade med sig en flaska glögg, herrljungas med smak av lingon och pepparkaka. Den var helt ok, kanske lite fadd i smaken men med en frisk osöt smak. Jag hade gjort lite baconlindade dadlar (som jag vet att Anna är lika förtjust i som jag). Jag passade också på att göra lussekatter tills på torsdag så att jag samtidigt kunde bju på en lagom varm kisse till glöggen. ;) Två flugor i en smäll så att säga.

Vi hann med en hel del skratt och snack medan snön började falla utanför. Spörs hur mycket skotta det blir imorgonbitti nu... Men det tar vi imorgon. Nu är det hög tid för den här arbetande mamman att sova. Hon gör det med väl insmorda händer som är iklädda tjusiga plasthandskar för bättre effekt. Börjar märkas av att man håller på med en hel del vatten och rengöringsmedel nu. Straffet när man avskyr att arbeta med handskar på antar jag...

Kommentarer:

1 emma:

skriven

Gott och mysigt! :)
Sv: ja visst är det bra, men lite tråkigt då man tyckeratt dom inte bara ska känna sig trygg i deras sällskap. men idag var ingen av dom där och då hade hon och två killar lekt hela dagen :)

Kommentera här: