0

En helt underbar fredag

 
Förrförra fredagen så åkte vi till Kathy och hennes barn för lite lek och bus på förmiddagen. Det var sol och behaglig temp ute så barnen for mest runt på baksidan och busade och bråkade omvartannat. Därinne stod Kathy och lagade mat och när hon började spritsa ärtor fick hon först sällskap av Nelly och sen kom även dom andra barnen och ville prova. Vi fick sen en jättegod soppa till lunch, de innhöll allt möjligt från pepparrot och sötpotatis till olika korvar och örter. Smaskigt värre. 
 
 
 
 
När vi skulle åka hem så ville Anton ner till Badviken, så vi for bara hem och packade en badväska och for vidare. När vi kom ner till badviken så blåste det halvstorm och regnet hängde i luften. Så det blev att packa ihop igen och åka hemåt... Fast det gjorde vi inte! Jag busade lite med barnen som trodde jag åkte åt fel håll när jag i själva verket hade bestämt mej för att vi skulle ta en glass i Hkortkvarn. :) 
 
 
 
I Hjortkvarn lös solen som aldrig förr och jackorna åkte snart av igen. Konstigt det där hur lokalt väder kan vara. :) När glassen var slut och muggarna medplockade så styrde vi kosan hemåt igen. Fast det blev faktiskt ett stopp till...
 
 
 
Hos Dejjarna. Vi såg en bil hemma och beslöt oss för att testa lyckan. Och se, både Richard, Sonja och Einar var hemma. Dom hade massor av sol där med, så det blev massor av kläder av, solkräm på, vatten i och sen busades det på medan jag kunde njuta av en kaffeskvätt. Det var nämligen Richard som stod högst i kurs hos samtliga barn. :) 
 
När klockan närmade sig halvfem så packade jag in alla halvtrötta barn i bilen för färd hemåt. Fast väl hemma släppte jag bara av Nelly och Wilma, sen fortsatte jag och Grabbsen in till IKEA, där vi åt kvällsmat och handlade en fåtölj till Jimmy, som fyllde år den här dagen, den 10e augusti. Vi handlade också benskydd, fotbollsstrumpor och överdragsbyxor till Anton, som veckan efter skulle börja fotbollskola. Och så hoppade vi in på Sötvaruhuset och handlade helgmyset innan vi sen for in till stan och plockade upp pappan som kom med buss från Stockholm. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: