2

Tredje dagen



Jaha, så går man in på tredje dagen. Känns än så länge ok. Men jag saknar bröd litegrann. Ska baka ngt brödliknande idag för att ha ngt att ha pålägg på. Frukosten idag består av kokt ägg, avocado, rysk yoghurt med nötter och leverpastej.

Dock glömde jag av mej igår när jag skar äpple till barnen och rätt som det var kom jag på mej själv med att stå och tugga på en bit själv. :) Jaja, måste liksom få in tänket. Det är väl det som kan vara lite jobbigt i början såhär. Att man hela tiden måste tänka på vad man ska äta. Eller rättare sagt INTE äta. Men det borde ju bara gå lättare och lättare.

Igår på ljuspartyt så tog jag ingenting. Jag hade kunnat äta pålägg och grädde, men kände att jag lika gärna kunde vänta och äta kvällsmat när jag kom hem. Det jag inte tänkte på var att jag skulle storhandla efter partyt, så jag var inte hemma förrän vid åtta. och då var jag vrålhungrig. Så jag svängde förbi pizzan och köpte en ost och skinsallad. Utan ananas och bröd. Blev rätt mätt på det och lite senare tog jag en skål med rysk yoghurt och nötter. Och fem hallon.

Det jag måste komma underfund med nu är HUR mycket jag behöver få i mig varje måltid. Så att jag inte blir hungrig mellan måltiderna. Nu tar jag en näve nötter om suget kommer och för det mesta funkar det- Även om sötsuget ständigt finns i periferin. ;)

Kommentarer:

1 Fia:

skriven

Ett tips är att äta mera fett. Stek i massor av smör, smör blandat med ägg.Feta ostar. Grädde i massor. Riktigt feta yoghurt. Det är de fetterna du håller dig mätt på länge. Nötternas fett är du inte mätt på lika länge.

Tips bara :)

2 Johanna:

skriven

Klart det är lätt o glömma! Men du är duktig o det finns ju så mycke som är gott! Får du öppna lite nya dörrar.

Funderar på vad i alkoholsväg är ok?

Med tanke på ladys night o krogen o din champagne frukost på kryssning o hotell gör?

Är väl ganska mycke kolhydrater i alkohol el kanske bara öl?!

Kommentera här: