3

Screw it!

Hmm, det blev inte så långlivat det här med LCHF för mej. Jag är för klen helt enkelt. :) Efter åter en dust med barnen vid maten om varför jag får annan mat och stundande fredagsmys där jag insåg att jag skulle få sitta själv medan dom andra knaprade på sitt fredagsmys så vacklade jag och bestämde mej för att strunta i det. Blir lite för komplicerat känns det som. Om det bara var mej jag hade att tänka på så kunde jag ta bort allt som inte fick ätas. Men nu har jag allt hemma iom att barnen ska ha. Så det funkar inte helt enkelt (för mej, jag är för svag). Får väl helt enkelt försöka med vanlig kost med blir mer strikt med mängd. och mer träning, vilket bara är bra iofs och så hålla snasket till helgen.

Jag gillar dock konceptet, och kanske jag vågar mej på att prova igen längre fram. Med mer kött på benen och mer vilja. Men jag vill kunna äta morötter och framförallt frukt. Kändes inte alls kul att handla hem massa päron, apelsiner etc och veta att jag inte får röra det.

Så Jojo, lasagne till mej med på söndag tack! Och tårta. Såklart. ;)

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Fuck it!

Låter bättre med det nya konceptet! :)

Fixar fixar till söndag!

2 Karin:

skriven

Jag tror inte riktigt på alla dessa dieter...normal kost o motion tror jag är det bästa. Vem vill sitta o titta på när resten av familjen fredagsmyser? Inte jag iaf :-) lite sunt förnuft kommer man långt på. Eller hur? Kram till dig!

3 Lilian:

skriven

KLOCKRENT! Om man nu bara lever en gång så vill man ju inte riskera perioder utan tårta och lasagne :)

Kommentera här: