2

Poolparty!

Imorse tog vi oss en sovmorgon minsann, vilket resulterade i att vi inte kom iväg till dagis förrän strax före nio. Gjorde ingenting alls faktiskt. En av fördelarna när man går är föräldraledig är ju att man slipper stressen... Ibland iallafall. ;) Efter att jag lämnat av tre glada och nöjda barn så tog jag och Emma en sväng runt elljusspåret innan det var dags för babycafét. Vi var bara fyra mammor med småttingar där idag, vilket inte gjorde mycket alls, då blir det mer tid till snack.

Efter cafét, så tog vi en kopp kaffe hemma hos oss. Ja, jag drack kaffe, lite av cravingsen från gravven verkar sitta kvar, för ibland, ibland, då blir jag himla sugen på en kopp. :) Mörk choklad med faktiskt. Och idag fick jag prova två nya sorter, på cafét, en med Tranbär och en med havssalt. Grymt goda båda två. Så goda att vi blev ståendes och diskuterade om vi inte skulle ha en chokladprovarkväll, med en flaska rödtjut eller två. Vore riktigt kul om det kunde bli av!

Emma tog bilen härifrån ner till dagis när det var dags för hämtning och jag gick ner med dubbelvagnen. Väl där konstaterade vi att det var varmt ute! ;) Så vi bestämde oss för att fortsätta leka, jag gick hem och började blåsa upp poolen medan Emma med barn åkte hem för att valla hundar. Sen dök dom upp här redo för bus och lek och lite mellis. Efter ett provdopp blev det lite smoothies och kex. Sen tvingade jag dom att stanna kvar för kvällsmat, "Angelicas thaifisk" och efteråt bjöd Sonja oss på varsin glasspinne.

Fyra små svettiga, skitiga barn fick sen bada och duscha innan det var dags att sova, alla utom liten sov innan åtta. Liten gav upp strax efter nio, vaknade sen för en slurk strax efter tio och sover nu gott igen. Elias har vaknat en gång, fått välling och hoppat över i mammans säng, tror han tyckte det var för varmt i sitt rum.

Pratade med Stefan förut, i Oslo där han är hade det spöregnat hela förmiddagen! Och dom hade inte fått några regnkläder än, så dom blev ganska blöta.. Men sen på em sprack det iallafall upp. Verkar som han installerat sig bra. Igår var det kurser hela dagen, och idag har dom vart till Skatteverket för att fixa personnummer och liknande. Och så hade dom hunnit med lite jobb också. vilket ju faktiskt är anledningen till att dom är där. ;)


















När det inte kom ngt kiss sittandes, så tänkte hon helt enkelt, jag kanske gör fel. Om jag står som Elias kanske det går.... och så slipper man problemet med skräp i baken. ;)


Kommentarer:

1 Fia:

skriven

Gud så mysigt med poolparty för dem små !

Jättemysigt att se :)

2 Lollo:

skriven

Härliga bilder som alltid!



Den där mörka chokladen med havssalt är gudomligt god! (om det är Lindt´s du menar)



Ja, det är skönt när man kan få lite hjälp på traven med allt som behövs för bebis, det är ju trots allt en hel del :)



KRAMAR



KRAMAR från Lollo

Kommentera här: