1

Massor av frågor..

Vilken svordom använder du mest?
Alltså så prudentlig jag kommer låta nu, men jag svär faktiskt nästan inte alls. Men om jag nu ska välja ngt, så är det nog "För helvete!"


Äger du en iPod?
Vet knappt vad det är, vilket känns helt ok!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
7.00

Hur många resväskor äger du?

Ingen, fick en när jag konfirmerades, som jag använde ett par år, men vart den tagit vägen det vete hundan!


Använder du flip-flops?
Nej! Avskyr känslan mellan tårna, man får ju bara skoskav! :(


Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA och Willys mest, Netto ibland.


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ja, men försöker verkligen se till att bli med på kort ibland också. känns så mycket viktigare nu efter att man fått barn. Älskar att se gamla kort på mina egna föräldrar. :)

Vilken var den senaste filmen du såg?
The new Daughter, skärck med Kevin costner, ingen höjdare!


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Beror på humör, men mina vänner har nästan alla barn så oftast blir det med barnfamiljer. :)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett hus tror jag.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Massor av gånger, och dom har nog haft rätt också. ;)


Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, men skulle behövas ibland tror jag. :)



Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Livstid av Liza Marklund

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
On the Rocks, en Amerikansk Acapellagrupp med enbart grabbs. Så skönt sound!


Vad åt du till middag senast?
Kassler i ugn med ris och sallad, tillagat av Jojo. Såå gott!


Använder du huvtröjor?
Nej, det var många år sen.


Kan du vissla?
Javisst kan jag det. men gör det inte speciellt ofta...


Vem var den senaste som ringde dig?
Maken, för att tala om att han började rulla hemåt.


Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Ohh, den är svår. Typ allt som är läskigt! :) ÄLSKAR karuseller!


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, absolut, men vad dom säger är jag totalt ointresserad av!


Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja! Såklart, vem gjorde inte liksom?


Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Ganska stort tror jag. Marieberg iallafall. Kanske runt 80butiker.


Hur många syskon har du?
En syster och fyra bröder. Ida, Tommy, Joakim, Jimmy och Robbyn


Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, det finns liksom ingen poäng med det. Hur ska man då få det man vill? ;)


Vilken film kan du alla replikerna till?
Film? Ingen,,,


Äger du några band t-shirts?
Nope..


När flög du senast?
Ja, när kan det ha varit, hmm 2005 tror jag, helikopter över Godegård.


Läser du för skojs skull?
Ofta! :)


Diskar du din egen disk?
Inte så ofta för tillfället, jag lagar maten och de andra här hemma sköter diskandet. Men det är klart ibland får man ju gnugga rent en kopp eller två. :)


Har du gråtit offentligt?
Det tror jag nog, även om jag inte kommer på ngt speciellt tillfälle så här på direkten...


Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär.


Försöker du alltid lära dig nya saker?
Nja, inte medvetet, men det liksom hamnar saker i skallen vare sig man vill eller inte! ;)


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej, tror jag kommer vara omärkt den dagen jag lämnar detta liv.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja, jag är nog så gammaldags faktiskt. Säger lite om typen av kille tycker jag..


Kan du kasta macka?
Vet faktiskt inte, återkommer i sommar när jag provat!


Har du någonsin varit på Jamaica?
Nepp, och kommer nog aldrig dit heller.


Vad har du med dig in på bion?
En MER, baconsnacks och lösgodis i plastpåse. :)


Vem var din favoritlärare och varför?
Har haft två fantastuska svenskalärare, Tommy och Kent.


Vad har du för väder?
Snöslask.


Har du en blogg?
Ja, eller? Jo, eller hur var det nu? ;)


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
På gymnasiet, ja alla trädgårdsämnen var ju kul. Och körning med häst. Och motorsåg och Röjsåg. :) 


Gillar du att flyga?
Har bara flugit en gång, och det var med en liten helikopter, var hisnande, men inget jag kommer göra om. Men jag hoppas på att en dag flyga i ett flygplan för att komma till ngt semesterparadis. :)


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Värme, humor


När sov du senast på golvet?
Äh, jadu, det vet jag faktiskt inte. Jag kan ha lagt mej på badrumsgolvet när jag haft kräksjuka för att det känts svalt. Men jag tror inte att jag somnat...


Om du har körkort, när fick/tog du det?
22december 2004. :) En av dom lyckligaste dagarna!


Vilken är din favoritdrink?
Baccardis Razz med fruktsoda och frusna hallon. Eller varför inte en Marinella med fruktsoda.


Gillar du din boende-situation?
Ja, absolut.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
7-8timmar är optimalt.


Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej, inte speciellt, försöker hålla aktiviteter på lagom nivå för att slippa stressa, sen är det klart att det kan köra ihop sig ibland. Det gör det väl för alla.


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Kanske lite ibland... mest på högstadiet när jag och Elin satt och babblade. Haha


Vilken är din favoritfrukt?
ÄPPLE, är så glad över att kunna äta det igen utan att få gallbesvär!


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Absolut inte, även om jag nog skulle behöva göra det....

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
29jordesnurr

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jag ser det hos andra med rabblar på utan tanke på det själv. ;)


Tror du på liv på andra planeter?
Absolut, vore väldigt konstigt om vi är det enda som finns "out there" 


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Säkert min bror. ;)


Tror du att Gud är man eller kvinna?
Vet inte om jag tro på en gud överhuvudtaget..

Vad var det senaste du åt?
En delikatsessknäcke med baconost.


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Kommer nog ungefär lika bra överens med båda könen, handlar ju om personen inte könet..


Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Ingen aning, pappa? Mamma? Hur valde ni?


Gillar du senap?
Japp, gärna sötstark. Johnnys är en favorit! och västervik.


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"This too shall pass!"


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej, det tror jag inte. Anser mej inte vara höjdrädd, men det känns som att utmana ödet lite väl mycket... ;)


Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Jadu, ngn virrig en... Hmm.


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej. Endast Tradera. 


Tycker du om att krama folk?
Såklart, kramar är det bästa som finns! ♥♥


Äger du en digitalkamera?
En systemkamera, en Nikon D5000, ska köpa en ny liten digital med, en Nikon där med, Coolpix.


Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Öh, ingen tror jag. Däremot har maken blivit misstagen för Foppa ett antal gånger! :)


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror lite på. Om det är för att man sak få besked av ngt slag, så kan det ju vara irriterande.


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Allt för min syster, filmen med sen..


Tycker du att du är attraktiv?
Vissa dagar ja, vissa dagar absolut inte! ;)


Vad är du allergisk mot?
Lögner.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, men ibland kryper tankar om djurhållning för nära och då kan jag helt enkelt inte få i mig kött.


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ingen aning. Återigen, mamma? pappa? Vore ju lite kul att veta! :)


Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Alla, Therese, Jojo, Anna, Linnéa, Lollo, Vilddjuren, Fia, Magda m.fl. :)

Kommentarer:

1 Fia:

skriven

Nu har jag svarat på dessa frågor. Tog sin lilla tid ;-D, men alltid kul med frågor. Och riktigt kul att läsa alla dina svar =)

Kommentera här: