1

Månadens nödvändiga, men ack så tråkiga.

Sitter hemma hos Pappa och styvis igen, var tvungen att fixa månadens räkningar. Vågar inte riktigt lita på att Telia ordnar det under veckan. Så lika bra att få det fixat medan chansen finns. Elias står här brevid och grejar med allt han kommer åt. Jag hade en plan, en bra plan. Elias skulle få leka av sig ordentligt hemma och när han började bli trött så skulle jag kila hit, och fixa allt medan han låg ute i vagnen och sov. Det var en bra plan. Som tyvörr inte fungerade. Elias tog en microlur på vägen hit och slog sen upp sina blå lagom tills vi var framme. :) Men det går bra såhär med.

Resten av familjen är uppe i Fellingsbro och ordnar pappans pass inför älgjakten. Det skulle röjas lutegrann och sen skulle han till ngn grisåtel tror jag. Anton och Wilma satte glatt på sig sina jobbarbyxor och stövlar imorse och sen bar det av. Undra just hur det går nu. :) Misstänker att dom kommer äta ngn form av skräpmat med Lasse innan dom far hemåt igen. Själv ska jag äta upp resterna av kvällens pastasallad. Så gott. Var länge sen sist nu. Vi tände lite ljus och sen mös vi i soffan till "Legion". Som kunde vart bättre. Synd. Men man vet ju inte förrän man sett den. Vi valde mellan den och "Prince of Persia". Men eftersom vi sett den förut (på bio) så tog vi Legion istället. Men på fredag ska vi se Prince... igen. Tyckte den var så bra! Precis vår typ av film, lite samma stuk som Pirates...filmerna. Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det var samma regissör, tror jag, och disney som gjorde dom båda.


På lördag bär det av ner till Ullared, ska bli så kul. Barnen är utplacerade hos barnvakter, så dom kommer nog ha minst lika skoj. :) Det blir en hel del vinterkläder till samtliga barn och så ska en del julklappar inhandlas. Och lite mammakläder och jag hittar ngt bra, annars blir det att kolla H&M när vi kommit hem, börjar bli lite trångt runt midjan nu. :) Säkert ngt mer som man inte tänkt sig men som bara måste med hem också. Som vanligt.

Igår var det Barnloppis på byn, tyvärr hittade jag inte direkt ngt, ett regnställ till Elias, som är för stort just nu, men som kommer till användning senare. Annars var det dåligt med det jag ville ha, det vill säga overaller. Men men, man kan ju inte alltid hitta det man vill ha. :) Regnstället fick jag förresten för otroliga 13,50. Helt ok.

Nu ska jag kolla lite bloggar och sen bär det av hemåt igen.

Kommentarer:

1 jojo:

skriven

Im glad your back!!!

Vad mörkt o dystert det har vart i bloggvärlden utan dig min vän!! =)

kram

Kommentera här: