4

Magen so far



Ja, tiden den går ganska snabbt faktiskt, redan i v.25. :)

Idag var jag ju som sagt hos barnmorskan i Odensbacken, vi läste igenom min journal och lärde känna varandra igen. Pratade lite om mina tidigare graviditeter och hur det kommer se ut framåt. en del nytt sen sist. Nu dröjer det t.ex 5veckor till nästa besök! Och sen ytterligare fyra veckor till nästa! Jag tycker det är lite synd, för det är jy kul att följa utvecklingen genom deras ögon. men men, bara att gilla läget. och skulle ngt uppstå så blir det ju tätare besök, men det tnkte jag allt hoppa! ;)

Idag var det blodprov på agendan också. Såklart! :( Järnvärde (117) och sockervärde (5,1). Hon hade dock lite svårt att komma åt blodet,vilket aldrig har hänt förut! Hoppas verkligen att det var en engångsföresteelse, för nu när jag klarar av det relativt bra så vill jag få ha det så, det var inte kul när hon gröpte och gröpte. :( Men till slut fick hon ihop ett rör iallafall. Och så tog hon blodtryck och mätte magen (symfusmått;23). Och till sist lyssnade vi på hjärtljuden, som låg på strålande 154slag/minut. Med andra ord s¨g allt bra ut. Som vanligt. ;) Haha, börjar bli rätt van vid att ha helt fullkomligt normala graviditeter. Vilket ju är jätteskönt!

Kommentarer:

1 jojo:

skriven

Kan meddela frun att det INTE var en engångs företeelse =(

-Hon är värdelös på det, och jag har blivit sönderstucken varje gång, tills nån annan kommit o tagit över. förtår inte, hon borde ju vara van o göra det där på folk! Har jämt jordens blåmärken, tror hon fått ut blod på mig en gång under gravven med Theo o de få ggr jag hade henne med Jeppe lyckades hon inte alls.

MEN jag hoppas du slipper lida o att någon annan finns till hands när du är där!!!!! =)



V.25 redan, det är inte klokt vad tiden runnit iväg!!! Snart är vi i mars ju ;)

2 jojo:

skriven

Ville ju kommentera Elias inlägget, men no found 404 står det! hm... =/



Jag kommenterar gullungen här, jag tycker han är så duktig. Och han äter så himla bra och mycket och det är så härligt att se!!! =) Alla dina ungar är bra med grönsaker, det var inte Theo. Men han äter ju det nu, och jag trodde aldrig han skulle ändra sig =)



Han är så lik far sin, men sen kommer det små glimtar ibland där man ser Sofia i honom också. =) Kanske en min han gör, eller en blick man får. =)

Ser fram emot att se mer att hans framsteg!

3 jojo:

skriven

Tackar!! vi nappar direkt på att få sova över =)))

låter skönt o smidigt! =)



4 Linnea:

skriven

Åh va skönt att det allt är bra!

Du har en rejäl mysmage.. :) Klappa på den från mig!

Kommentera här: