0

Bröllopsfirandet

Hemma igen efter en underbar Örebrovistelse!
Stefan har rymt fältet och är nog snart uppe i Stockholm och återgår till vardagen så smått han med. :) Barnen är hemhämtade och sover sött alla tre.
Mamman bloggar på. ;)

Så, vi startade med middag på Karishma, där vi åt och drack gott. Pakaura till förrätt för båda, sen tog Stefan en Mix Sizler, div serverat på en het rykande gjutjärnsplatta. Det var fläskfilé, kyckling, smörfisk, scampi och lamm har jag för mej. Själv tog jag en kycklinggryta! Mumma. Till maten drack vi ett vitt vin som hette Bohemia, samma som vi drack när i var där med min släkt sist. Och jag avslutade som vanligt med en mangolassi. Så gott.

Efter att vi fått i oss så vi nästan rullade fram tog vi en kort promenad ner till hotellet, där vi checkade in, gjorde oss hemmastadda och fräschade upp oss lite. Samtidigt som vi lyssnade på Livemusik i form av blues, det var nämligen Bluesfestival på Clarion. :) Lite småkul. Och vi hade rum mot innergården där dom hade en av scenerna. Så vi hade första parkett kan man säga, och en stor fönsternisch med utsikt över allt. Där både jag och Stefan fick plats att sitta och mysa/njuta av musiken och det härliga vädret.

På eftermiddagen tog vi en promenad ner till Stadsparken där vi köpte kulglass i kiosken och bara strosade som många många andra! Fick se en del Magnolior, men tyvärr var det många som, pga av sista tidens varma väder, redan hade blommat över. Men vi hittade några stycken och en del rodedendron och penséer. Helt underbart väder vart det! Så skönt att bara kunna gå i sakta mak och se sig runtomkring utan att behöva tänka på barnen. :)

När klockan närmade sig sex så styrde vi kosan mot kvällens sportiga aktivitet. Bowlingen. Det var discobowling. :) Jag vann. Och gjorde min bästa serie någonsin. 169poäng. Kändes helt ok. Synd bara att det inte var pappa jag spelade emot. ;) Då hade jag nog vunnit. Tsii. Dom hade fel på ventilationen i hela huset så det kändes som en bastu därinne, ganska skönt att komma ut i friska luften sen kan jag lova!

Vi hade lite tid på oss innan vi skulle möta upp Daniel och Angelica, så vi gick och fönstershoppade lite. Rätt som det var befann vi oss framför en sushibar. Jag bestämde raskt att vi skulle gå in och prova! Ingen av oss har nämligen provat sushi förut. :) Så vi beställde fem bitar med olika saker. Jag två, en med avocado och en med räka. Stefan tog en med grillad ål, en med bläckfisk och en med räka. Ja, vad ska man säga. Jag tyckte inte att det var ngn höjdare, men kul att ha provat. Och jag kommer nog ge det fler försök, med andra smaker. :) Stefan sa som så; "ja, det var ju mat". Men han var också nyfiken på några av dom andra alternativen vi såg.

45minuter innan filmen skulle börja mötte vi upp Daniel och Angelica, vi gick ner till Bishops Arms och tog varsin Staropramen innan vi lunkade in på biografen. Vi såg "Prince of persia", mycket bra! Den kan vi rekommendera. Gjord av samma producent som gjorde "Pirates of the Carribian". Vilket märktes.

Som avslutning på kvällen gick vi till Stallyktan där det var meningen att vi skulle ta ett par öl och en plocktallrik. Men köket hade tyvärr stängt, så vi fick nöja oss med enbart öl. Funkade det med. :) Där provade vi en Zlatopramen, ett ljust tjeckiskt öl. Mycket gott. Staropramen är också ett tjeckiskt öl, men lite mörkare. Helt ok det med.

Vid ettiden sa vi godnatt och skiljdes åt på Stortorget där Angelica och Daniel blev upplockade av nattens chafför, Stefan och jag vandrade dom ca 100meterna till Clarion, där vi, ganska trötta, kröp ner i sängen och somnade på två röda. :) Sov sen till halvtio imorse. Och då blev det att börja dagen med en ordentlig hotellfrukost. Mycket gott fanns det!

Sen chillade vi på rummet en timma innan vi tackade för oss, betalade notan och traskade upp på norr för att hämta upp första barnet. Och så smått återgå till vardagen...













♥ Pappa, Monica, Andreas, Sofia, Tommy och Rebecka. Tack så hemskt mycket för att ni ställde upp som barnvakter och gjorde det möjligt för oss att fira vår bröllopsdag! Vi är så tacksamma för det. ♥

Kommentera här: