0

Saftturné

Idag tog jag med mej barnen och åkte på turné. Vi tog helt enkelt med oss ett gäng saftflaskor och hälsade på hos folk. :) Först åkte vi till mormorn, som var hemma på lunch, sen ställde vi en flaska hemma hos farmorn som inte var hemma. Däreter for vi till Sköllersta där vi bytte en flaska saft mot fika. Och sen åkte vi till gammelfarmorn och gammelfarfarn. Där stannade vi ganska länge, och Anton beställde ganska snabbt fika. "Jag vill ha bullar och akkor". Och så charmade han till sig godis av både gammelfarmorn och gammelfarfarn. Han kan han. Wilma somnade i bilen, men vaknade efter ett tag. Svettig som bara den och med världens krull i skallen. Gammelfarmorn smälte ögonblickligen och visade vägen till godisskålen.
Mamman hade sån tur att dom hade en smörgåstårta hemma! Mums. Hur god som helst. från Ethels Catering. Massor av räkor och annat gott. Dom hade kalasat på den igår på morsdag.

Vid femtaget for vi hemåt för att åka till mormorn och morfarn där det skulle paketeras kött. Så nu är frysen full av kotletter, karréer, flintastekar, revbensspjäll, grytbitar och färs. Med andra ord är sommarens grillkvällar räddade! Fia har erbjudit oss att låna deras grill! Och det kommer vi absolut att göra. Jag menar vem kan säga nej till både gott kött och väldans trevligt sällskap! ;) Och så blev det en hel del sidfläsk med, som morfarn skulle skiva i maskin. Stefan kommer nog bara vilja ha matlådor med fläsk och löksås här framöver! Det är en av hans absoluta favoriträtter.

Dags för mamman att sova, imorgon väntar Fia, Liam och babycafét, Fia skulle göra pastasallad och ta med. Det gillas. så imorgon behöver jag bara fundera ut ngt gott till kvällsmat.A nton har tjatat i två dagar om soppa och pannkakor. jag kanske skulle göra honom till viljes. :) Min fina.

Kommentera här: