1

Benjamins dop.

Idag har jag och Elias varit i stora Mellösa på Benjamins dop. Han fick en leksak och en peng av oss. Det var meningen att pappan skulle vart med också men han har vart lite dålig sen igår så han stannade hemma och vilade istället. Anton och Wilma stannade hos Svägermor Gunilla och svägerfar Janne i Sköllersta. Vi beslöt oss ganska tidigt för att ha barnvakt till dom. Dels därför att dopet skulle ligga i högmässa och dels för att det blir jobbigt för oss. Även om dom som tillhör dopsällskapet tycker att det är ok med barn som tjoar och låter så kanske inte dom som är där för högmässan uppskattar det på samma sätt. :) Och nu när jag blev själv så är jag väldigt glad för det kan jag säga. Hade nog med att bära runt på lilleman som inte riktigt var på humör.

Anton och Wilma hade haft det jättebra iallafall och lekt ute i snön, gjort en snögubbe, ätit våfflor och söndagsmyst med ostbågar! Inte illa pinkat minsann. Tack så jättemycket för hjälpen Gunilla och Janne! och Fanny förstås. Eller skrotnisse som Anton döpt om henne till. ;) (fanny är deras hund)

Efter dopet blev det smörgås och tårta i Norrbyåas församlingshem. Smakade bra, man var lite hungrig eftersom det var lunchtid när dopet var klart.

Jag fick tyvärr inga kort på Benjamin i dopklänningen eftersom Elias vägrade sitta hos någon annan! :( Känns lite trist, men jag kan nog ta kort frå någon annan förhoppningsvis. Fick iallafall två kort på honom i församlingshemmet. :) Och så några på Elias och några på Liam.

Kepsen var en doppresent. Sötnos! ♥



Mammas Lilleman. ♥

Fasters ängel! ♥



  
Står så stadigt hos mamma.




Kommentarer:

1 Linnea:

skriven

Vilka söta hängslen Elias har, han ser ut som en riktig bus-unge!

Kommentera här: