1

Jobbeli-jobb-jobb

Just nu är jag gnidigheten själv, vilket gör att jag råkat satt upp mej på jobb fem dagar på rad. :) Men det blir en del extrakosing när man jobbar den här helgen. Och jag ska ju inte jobba så mycket längre till. Och det går faktiskt bra med kroppen min. *Peppar peppar*. Bara det att jag verkligen inte gillar att gå upp såhär tidigt. Men på måndag blir det lite sovmorgon och liiite lite på tisdag med, ska inte vara på MVC förrän halvtio.

Idag jobbar jag "bara" till halvtvå iallafall. Och likdant imorgon, sen blir det heldag på söndag igen. Hade vart skönt att byta lördag och söndag mot varann, så man hade fått lite mer tid hemma med Stefan på söndag. MEN som sagt, det gäller ju bara ett par veckor till det här jobbslitet. Sen återgår allt till sin gilla lunk igen. :)

Det är säkert en av de främsta anledningarna till att det är så kul att gå till jobbet just nu, därför att oavsett hur trött jag blir eller om det gör lite ont, så väljer jag själv när jag vill jobba och hur mycket. Och det gäller en viss period, då kan man liksom ge allt. Och jag har väldigt snälla arbetskamrater som tar väldigt mycket hänsyn till min mage, många brukar för den delen med. :) Inte för att det är något som jag räknar med, jag är där för att göra samma jobb som alla andra. Men visst värmer det lite i hjärtat. :)

Stefan kom hem först igår, så han och Jimmy gick ner och hämtade barnen och när jag sen kom hem så stod det en gulaschsoppa och puttrade på spisen, och kocken själv stod och gräddade pannkakor i långa banor. ♥ Sånt värmer också rätt bra i hjärtegropen. Och det var såå skönt, för jag var rätt trött igår kan man säga. Sen tog jag en dusch med Elias och därefter kraschade jag i soffan, innan jag gick och la mej runt haltio så  gjorde Stefan iordning te och en smörgås till mej. Lyckan var total. :)

Kommentarer:

1 jojo:

skriven

men så gulligt!! sånt värmer verkligen, och det är så skönt för dig!! Det räcker så gott med jobbet o fokusera på, så vad skönt att de avlastar o finns där för dig! tänker både på Stefan o bror din! :)

ha det så bra på jobbet, o vilka fina pengar det blir :)



kram

Kommentera här: