0

22-Hur gör man mej glad?

Det är inte speciellt svårt. Alls. Jag är oftast glad och gillar att skratta. Jag blir glad av ett besök från en vän, av mina barn, av min man.

Vill man göra mej extra glad så kan man ge mej en liten present. Speler egentligen ingen större roll vad som finns i, men det är så kul att öppna paket! :) En blomma fungerar alltid också. Eller en tårta! (pik pik)

Goda nyheter gör mej såklart glad. Drömmar och fantasier. Listor gör mej glad! Det spritter i hela kroppen när jag slår mej ner för att skriva en ny lista av ngt slag. Eller när man får börja skriva i en ny almenacka.

Att småkivas, retas, gör mej glad och det piggar upp.

Skadeglädje, tyvärr. Men så är det. När någon ramlar eller halkar eller snubblar eller slår huvudet i eller ngt annat så liksom fnissar jag för mej själv, eller skrattar rakt ut. :)

Att läsa en rolig text med träffande innehåll.

Ni ser, det finns massor som gör mej glad! Hur mycket som helst faktiskt!

       

     

     

Kommentera här: