1

Tillåt mej att presentera...



..Herr och fru Forsblad.



Vigseln ägde rum kl 13.00 i Bokenäs Kyrka, en mycket vacker gammal stenkyrka. Efter en del regn under förmiddagen så sken solen nu för fullt och det var en sån där vacker sensommardag där solens strålar fortfarande värmer en ordentligt.

Kyrkklockorna började slå och plötsligt slogs dörrarna upp och Anna, Tobbe, Adam, Emma och prästen kom sakta skridandes uppför altargången. Annas leende var stort och hjärtligt, likaså Tobbes, dom var säkert lite nervösa, men det syntes inte. Adam och Emma gick med stora ögonen och såg sig om på alla dom kände igen.
Väl framme startades det hela upp med att Tobbes storasyster Gunilla sjöng "Av längtan till dej". Hon sjöng så vackert! Hon hade en röst som fyllde hela kyrkan. Fick reda på efteråt att hon varit med i Körslaget, i Lidköpings kör. Vilket inte förvånar mej alls.

Det var en jättefin vigselakt, Anna läste egna löften till Tobbe och hela tiden stod deras barn, Adam och Emma brevid. Adam blev lite uttråkad ett tag, men dom skötte sig finfint båda två. Anna bar en klänning som en av Tobbes systrar sytt. Den var hur fin som helst. Och passade verkligen Annas figur. Kul också att få en personlig klänning sydd efter egna mått.

Som avslutning på vigselakten sjöng syster Gunilla & hennes dotter Erika "kärleksvisan". Som en överraskning till brudparet. Ojojoj vad vackert det var! Deras röster verkligen fyllde hela kyrkan. Och jag tycker att dom gjorde den så mycket bättre än orginalet!







     







Efter vigseln bjöds det på fest i Bokenäs Bygdegård. En jättecharmig bygdegård med gott om plats. Det startade med en tipspromenad, sen blev det middag. En cateringfirma hade fixat så mycket gott så. Det var ugnsstekt kyckling med soltorkade tomater, potatisgratäng, rostbiff, potatisssallad, sallad, fruktbrickor och ostar. Man fick i sig en hel del. :) Mums, mest frukt. Och potatisgratäng, det var ett tag sen, och den var så krämig och god. Utan att bara smaka vitlök. Som många annars gör.

Annas far, Jan. Som man alltid fick pizza hos, och som lät mej följa med på husvagnssemester,. :)

Annas mor, Maria, som lät mej bli en del av sin familj. Med allt vad det innebar. ♥


Efter middagen blev det lite lekar, och sen kom tårtan. En riktigt bröllopstårta i våningar som smakade ljuvligt. Råkade dock ta lite för stor bit så jag fick kämpa ett tag för att få i mig den. :) Det var vit marsipan och i var det jordgubbsmousse och chokladmousse. Smaskens.

Le Cake!





Kvällen fortsatte sen i rask takt med dans och umgänge. Hade det hur bra som helst. Roligast var nog egentligen att träffa Anna och henens familj som stått mej så nära under många år. Jag blev som en extradotter där. Så kändes det för mej iallafall. Jag följde med på semestrar, söndagsluncher, badutflykter och ut för att handla. :) Anna och jag har gjort mycket bus och haft så mycket kul tillsammans, vi har såklart även bråkat med alltid blivit sams. Som den gången när vi inte pratade med varandra på flera veckor, men när Anna fick se mej komma gråtandes över skolgården så var hon direkt där för att trösta och hjälpa. Sån är hon som vän. En klippa. Hon lärde mej också uppskatta gurka doppad i kött&grillkrydda. :) Och att äta pizza med tonfisk utan tomatsås. Vi spelade in egna radioprogram och skrålade högt till "Vår julskinka har rymt" och div BSBlåtar.  Anna jag tänker på dej som en alldeles egen storasyster, du tog dej an mej när jag kom som utböling, och visade mej hur en "svenssonfamilj" fungerar. :) För det är jag dej evigt tacksam. Och jag är så glad att jag fick chansen att vara med på DIN stora dag! Mitt första minne av dej, vet du vad det är? När du satt utaför din port och hade fått kramp i tån. ;o)

Kommentarer:

1 Anna Forsblad:

skriven

Jag läste detta inlägget, som är så otroligt fint, Sofia, redan när du precis hade lagt in det.

Men jag var fortfarande i en anna värld efter bröllop och hej och hå.



Jag längtar efter dig väldigt mycket och önskar att vi bodde närmare varann. Jag är jätteglad över att du har ett gott liv och att du är lycklig! MEN, jag önskar att jag kunde vara där med dig.



Du har och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!



En gosestor kram till dig!!

Kommentera här: