2

"Du får inte kissa i mitt rum"

Nu har pappan kommit hem och vi har hunnit med kvällsmat, disk, bad av barn och nu pågår läggningen för fullt. Min del är avslutad och pappan ligger och läser bok för Anton.
Wilma var så trevlig och bajsade i vattnet vilket fick Anton att rusa upp och krasst konstatera att han inte ville bada mer(?) Som tur var satt jag och ammade så det vart pappans uppgift.

Efter melliset idag så tog jag av Wilma hennes blöja och sen glömde jag bort att sätta på henne en ny. Vilket Anton upptäckte efter en stund och påtalade. Jag bad honom då att hämta en blöja till Wilma eftersom jag även då satt och ammade. Sen frågade jag om han kunde hjälpa henne att sätta på sig blöjan, följande yttrade sig då, hörde bara eftersom de var i hallen.
- Wilman jag ska hjälpa dej sätta på blöjan, du kan sitta ner. Jag brukar sitta ner och sen sätta på blöjan.
(Anton börjar nu antagligen försöka få på blöjan)
- Vänta, vänta, sitt ner Wilman.
- Wilman du får inte kissa i Antons rum! Wilman du får INTE kissa i mitt rum gå ut!
(misstänker att hon är i Antons rum och tar ett varv:))
sen kommer Anton in i vardagsrummet där jag sitter och säger uppgivet;
-Jag kan inte sätta göra det!

Jag skrattade så Elias tappade taget om bröstet. Såna här stunder får en att glömma allt gnäll och tjat!

Kommentarer:

1 jojo:

skriven

Så jäkla gulligt!!!! =)

Som jag det sista jag gjorde igår kväll innan jag la mig, jag kollade på snutten vi filmade när Theo åkte karusell. Jag hade ett sånt stort flin på mina läppar, kunde inte sluta.

-Han njöt av karusellerna =)



Kram

2 JOJO:

skriven

Ha det så trevligt i parken zoo imorn, det hade vi =)

O inget regn, håller tummarna för er!! =)



KRAMAR!

Kommentera här: